Menjadi pasangan yang disayangi

menjadi pasangan yang disayangi(walapon shayer nih singgle juz nk kongsikn untk kowang yg sdang bercintew hehe) 

Happy couple
  1. Rela untuk mengalah – Korang boleh menangi hati pasangan korang tu kalau korang ada sikap ni. Bila korang amalkan sikap ni dalam hubungan tu, kemungkinan besar pasangan korang pun akan selalu mengalah juga. Jangan terlalu ego, walaupun bukan salah kita. Tapi kena ingat, jangan pulak mengalah dengan semua situasi. Kena pandailah membaca situasi. Jangan pulak kalau ada orang nak mengorat pasangan korang tu, korang terus bagi. Tu bukan mengalah heh, tu gila nama dia.
  2. Mahu untuk meminta maaf dan akui kesilapan – Tak perlu nak ego sangat dalam hubungan. Mula-mula masa cinta baru nak berputik tu bolehlah. Tapi kalau macam I cakap tadi dah dua tiga tahun nanti macam boringlah. Kalau betul salah kita, minta maaf dan akui je kesilapan tu, tak luak mana pun. For sure pasangan korang tu akan lebih sayang dekat korang.
  3. Ucap cinta – Selalulah bagitahu pasangan korang tentang perasaan korang. Jangan buat dia tertanya-tanya dalam hati macam “Betul ke dia sayang aku?” . Sentiasa bagitahu yang korang sayangkan dia, atau rindu, atau tak boleh kehilangan atau apa-apa lah. Takkan ayat manis pun nak kena ajar?
  4. Berpenampilan menarik – Maksudnya, sentiasa kemas. So secara tak langsung, korang akan buat pasangan korang tu bangga sebab memiliki korang, nak kenalkan dekat keluarga, saudara mara, kawan-kawan pun tak lah malu.
  5. Memiliki kejujuran – Ini hal mutlak yang semestinya ada dalam setiap perhubungan. I yakin if takda kejujuran dalam hubungan, takkan kekal lama. Terlalu berahsia boleh buat hubungan jadi retak. So kena ingat, ketidakjujuran itu adalah identiti pengkhianatan.
Hubungan kasih yang ada dalam hidup kita adalah diibaratkan tanaman yang harus dijaga. Semakin kreatif kita jaga, semakin rajin kita bagi perhatian, hasilnya pun adalah baik!






♥ Da baca eh? Mekasih.. ♥

2 doakan jijahcomey kurus:

nyssa said...

cewahhhhh...jadi kaunselor lak kak....

jijah said...

nyssa..bru nk taw kew..bakal kaunselor nih hehehe...wink..wink..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...