resepi ala-ala cheezy wedges( ubi kentang)


eherm2..hai..bloggers2 semua he3..ngah wtpew2 da tdo erh..jgnla tdo lgi..rileks la kakak2,abg2,mkcik2,pkcik2,tuan2,puan2,datin2 skalian..wah...smua pnggil nih hahaha...alang2 da singgah blog jijah nih mai la bcew entry jijah yg xseberapa nih hukhuk...u all nk taw x..td kn jijah tbew2 jerk rsew lpar org ktew prempuan tak elok mam malam-malam kn nt cpet gmuk la prut buncitla apala peduli apew jijah..jnji peyot ijijah knyang ati pun senang kn lalalaaa......pas2 xtaw nk mkn apew...last2 dpt idea jijah goreng cheezy wedges nih pergh..mmg terbaek punya la...shedap giler kot da shedap giler plak kn..hahaa....rugi klo u all xcbew cheezy wedges nih huhu....sbelum2 jijah nak share resepi ala-ala cheezy wedges(ubi kentang) nih kt kowang wah..nmew resepi nak top jerk ala-ala..hahaa....oke la xnk mngarut pnjang lg..jom la tgk resepi jijah...

bahan-bahan

1)tepung gandum
2)ubi kentang
3)serbuk lada
4)telur
5)air

bahan-bahan untuk sos

1)mayonis dan sos..cmpurkan mayonis ngan sos sekali..(tpi jijah gnew sos jerk mayo da abis he3...)

cara-cara menggunakannyew
1)rebuskan ubi kentang dahulu(rebus sehingga empuk agk2la erh jgn terlebih msk sgt nt ubi hancur)
2)biarkan ubi kentang itu direbus
3)sementara mnunggu ubi kentang,kowang amek tepung gandum,cmpurkan serbuk lada,telur dan buhkan air sedikit..kemudian kacau kan sekali..
4)apabila ubi kentang yg direbus tadi sudah siap potong ubi kentang dahulu kemudian  celurkan kedalam bahan-bahan tadi
5)last skali goreng,siap and hidangkan.......

contoh gambar kat bawah nih.....


maafla yea klo gmbar krang jelas he5.....

p/s:serbuk lada2 jijah guna jenama hilal punyew...
p/s:kalau u all xphm about resepi nih leh tnya jijah diblog or difb k..(hehehe)






♥ Da baca eh? Mekasih.. ♥

6 doakan jijahcomey kurus:

Cik nurul hamizah said...

wah!! ni yg buat miza terase lapar ni..

jijah said...

@Cik nurul hamizahha..klo lpar mkn jerk la he3...shedap ooo..g la cbew he4..

aRa ❤ aFiq™ said...

kak jdik chef plak ye..

jijah said...

@aRa ❤ aFiq™a,ah..sbenarnyew kak mmg chef pn msew blajar dlu hik3..sijil hotel dan catering la ktekan he3...

rebellion said...

@jijah
owh, patutpun, maknanya resepi ni boleh percaya lah, thanks yer.

jijah said...

@rebellionboleh..klo xcyew tryla buat..pas2 nt klo jdik buat resepi nih bgtaw jijah erh he3..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...